ГБО (газобалонне обладнання) 3 покоління

Газобалонне обладнання 3 покоління

Газобалонне обладнання третього покоління базувалося на індивідуальній подачі газу в кожен циліндр за допомогою дозувальника (газового інжектора), який мав однорівневе управління подачею газу. Контроль, як і в ГБО другого покоління, здійснювався за допомогою ЕБУ (електронний блок управління).
Подача газу здійснюється у впускний колектор за допомогою механічних форсунок, відкриття яких відбувалося за рахунок надлишкового тиску, що виникає в газовій магістралі. Третє покоління газобалонних систем відійшло від використання паливних карт, а також обчислювальних потужностей, які закладені в штатних бензинових контролерах. Замість цього ГБО 3 покоління працює, по так званому "паралельного" режиму, утворюючи таким чином свої власні паливні карти.
Попит на ГБО третього покоління впав, через екологічні вимоги Євро-3, яким дана система не відповідала. Причиною була невисока швидкість реакції на коригування суміші, вона в свою чергу була обумовлена ​​швидкістю роботи крокового дозатора. Висока ціна систем бортової діагностики другого покоління (OBD II і EOBD), а також поява ГБО 4 покоління, привели до того, що попит на газобалонні системи 3 покоління майже зник.
Газобалонне обладнання третього покоління для інжекторних двигунів відрізнялося тим, що в ньому був відсутній бензоклапан блокування подачі бензину, його роль виконував емулятор форсунок. Якщо газ надходить, емулятор виконує імітацію роботи бензинових форсунок, для того щоб штатний ЕБУ не переводив роботу двигуна в аварійний режим. Як Ви пам'ятаєте, з тієї ж причини в ГБО другого покоління встановлювалися емулятори лямбда-зонда.