ГБО (газобалонне обладнання) 2 покоління

Газобалонне обладнання 2 покоління

Газобалонне обладнання другого покоління рекомендується встановлювати на карбюраторні двигуни, однак установка ГБО 2 покоління на інжектор також не заборонена. Деякі інжекторні двигуни внутрішнього згорання, друге покоління газобалонного обладнання сприймають краще, ніж будь-які інші, проте це, швидше, виняток із правил, ніж закономірність.
Подача газу на ГБО 2 покоління відбувається за тим же принципом, що і подача бензину - через карбюратор. На двигунах з інжектором бензин надходить в мотор за допомогою форсунок, тому подати газ через ті ж форсунки просто неможливо! Однак з появою двигунів з уприскуванням палива, в той час газобалонного обладнання, яке б могло повторити роботу інжектора ще не було, тому для таких автомобілів рішенням став варіант подачі газу за допомогою дросельної заслінки. Це рішення безумовно заслуговує на повагу, однак в такому вигляді ми просто отримуємо не інжекторний, а карбюраторний мотор. Як ви знаєте, в інжекторних двигунах внутрішнього згорання впускні колектори мають досить великі обсяги з ресиверами запасу повітря. Справа в тому, що при переході на газ ці ресивери наповнюються газо-повітряною сумішшю, при цьому існує дуже висока ймовірність займання цієї суміші. Ця особливість наклала свій відбиток на друге покоління ГБО. Була розроблена спеціальна система, яка запобігала ймовірність вибуху у впускному колекторі (зворотні удари). Так був винайдений спеціальний "антихлопковий" клапан, який встановлююється перед змішувачем газу, це дозволяє захистити від вибуху датчик масової витрати повітря (ДМРВ), а також корпус повітряного фільтра. Як правило, для цих цілей використовуються змішувачі з вбудованим антіхлопковим клапаном.
З огляду на той факт, що подача палива в інжекторних силових агрегатах виконується під керівництвом електроніки, а саме - електронного блоку управління, то і відключення/перемикання подачі палива стало можливим за допомогою електроніки. Досить звичайного електромагнітного реле, за допомогою якого можна відключити подачу живлення на форсунки в необхідний момент. У разі наявності в автомобілі системи самодіагностики, реле буде працювати як "годинник", але якщо в електронному блоку управління є система діагностики вузлів, то контролер, виявивши обрив ланцюга в бензинових форсунках, повідомить про помилку і перейде в аварійний режим роботи, швидше за звсе Ви побачите на панелі червоний напис "Check Engine", який так бояться всі автомобілісти. Кожна система має свої відмінності, тому і аварійний режим роботи у кожної буде свій, у одних все проходить спокійно, у інших - це може викликати повну зупинку двигуна. Рішенням цього питання став так званий "емулятор роботи інжектора", який виконує дві функції: перша - відключає бензинові форсунки в разі переходу двигуна на газ, і друге - створює видимість для штатного блоку управління, що нібито інжектор функціонує в нормальному режимі.
І це ще не всі відмінності інжекторного ГБО 2 покоління, від карбюраторного. Пристрій під назвою емулятор лямбда-зонда також невід'ємна деталь цієї установки. Як ми вже говорили, в інжекторних двигунах електронний блок управління керує подачею і дозуванням палива. Дозування і всі розрахунки проводяться за заводськими таблиць, а також з урахуванням даних, які зчинтує від датчиків. І одним з таких датчиків, дані якого враховуються при формуванні паливно-повітряної суміші, є лямбда-зонд. Цей датчик стежить за станом вихлопу, за яким він визначає бідна суміш або багата. Залежно від показань цього датчика комп'ютер збагачує або збіднює паливну суміш. Але, як Ви розумієте, у випадку з другим поколінням ГБО, ЕБУ (електронний блок управління) не може вплинути на стан суміші, він не в змозі збільшити або зменшити подачу газу. В результаті виникають перебої в роботі двигуна. Якщо суміш не змінюється на панелі з'являється "страшний" знак "Check Engine", який повідомляє про те, що лямбда-зонд несправний, після чого двигун переходить в режим аварійної роботи. Емулятор лямбда-зонда є тією самою паличкою виручалочкою, яка розриває ланцюг між ЕБУ і датчиком, і відправляє свої дані в електронний блок управління.