ГБО (газобалонне обладнання) 1 покоління

Газобалонне обладнання 1 покоління

Газобалонне обладнання 1 покоління - це, як вже зрозуміло з назви, перша система газобалонного обладнання для автомобілів. Вона відрізняється своєю простотою і примітивністю. Використовувалося газобалонне обладнання 1 покоління в карбюраторних і моноінжекторних двигунах.
Газобалонне обладнання 1 покоління передбачало розміщення регулятора (дозувальника) на газовому шлангу, який подавався під високим тиском по розхідній магістралі від балона до редуктора. У редукторі тиск знижувався до необхідного рівня, і з рідкого стану переходив в газоподібний, весь процес супроводжувався нагріванням.
Перше покоління газобалонного обладнання мало редуктор двох типів - вакуумний і електронний. Перший тип редуктора передбачав подачу газу, в той час, коли у впускному колекторі виникало розрідження (вакуум) після чого клапан відкривався. Редуктор електронного типу за допомогою 12-вольтової катушки виконував відриття або закриття подачі газу.
Залишаючи межі редуктора, газ прямував по шлангу, потрапляючи у вхідну систему, за допомогою гвинта ручного регулювання, в рукаві встановлювався необхідний регістр, потім через змішувач газ проникав в двигун.
Управління режимами роботи (бензин-газ), як і в сучасних ГБО-установках, здійснювалося за допомогою кнопки-контролера, яка розташовувалася в салоні автомобіля. Найчастіше у кнопок було три робочих режиму: "газ", "бензин", "нейтраль".
На авто з карбюраторним двигуном внутрішнього згоряння установка ГБО 1 покоління передбачала врізку клапана в паливну магістраль. Завдання клапана - перекрити подачу палива в режимі "газ", що характерно, механічний, електробензонасоси при цьому не відключалися, надлишки палива по зворотній магістралі поверталися в балон. Клапан весь час відкритий і газ безперешкодно надходить в редуктор, через постійну подачі напруги на котушку газового клапана. Режим "бензин" перекриває газовий клапан і відкриває бензиновий. У положенні "нейтраль" перекриваються як бензиновий, так і газовий клапани, цей режим необхідний для вироблення бензину з поплавкової камери карбюратора.